خرم آباد- معاون توسعه و مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: ۱۲ هزار شیء تاریخی در لرستان وجود دارد که متأسفانه جایگاه نگهداری آن‌ها براساس استانداردهای موجود نیست.

جایگاه نگهداری استاندارد برای ۱۲ هزار شیء تاریخی در لرستان وجود ندارد
به گزارش قدس آنلاین، اسکندر  فلاح‌وند با بیان اینکه سهم میراث فرهنگی از اعتبارات شناور سال گذشته ۴۱۳ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان بوده است، اظهار کرد: از این رقم آنچه که مصوب شد ۷۲ میلیارد تومان بوده که ۴۶ میلیارد و ۶۴۸ میلیون تومان آن به‌صورت نقدی جذب و سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز اوراق خزانه ملی بوده است.
وی ادامه داد: در مجموع ۵۰ میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان جذب شد که معادل ۱۲.۱ درصد کل کشور بوده است.
معاون توسعه و مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در حوزه زیرساخت‌های گردشگری  دو میلیارد تومان سهم استان بوده است.
وی اعتبار جذب‌شده برای مساجد استان را ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و با بیان اینکه برای مسجد امام  خمینی (ره) بروجرد ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده که طی قراردادی که با پیمانکار منعقدشده پرداخت می‌شود، اضافه کرد: همچنین یک میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان اعتبار برای پل‌ها و بافت‌های تاریخی استان لرستان مصوب شده و یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون تومان جذب‌شده که ۱۷ میلیون تومان بیشتر از مصوبه است .
فلاح‌وند به لزوم ساماندهی و اجرای خزانه استاندارد برای اشیا میراث فرهنگی تاکید کرد و با بیان اینکه این مهم  نیازمند جدیت و پشتیبانی استاندار لرستان است، یادآورشد: میراث فرهنگی پل ارتباطی فرهنگ گذشتگان و نسل آینده است و باید گنجینه در خور شأن استان ایجاد شود .
معاون توسعه و مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با تاکید براینکه ۱۲ هزار شیء تاریخی در لرستان وجود دارد که متأسفانه جایگاه نگهداری آن‌ها براساس استانداردهای موجود نیست، گفت: این اشیاء باید با استانداردهای خاص خود نگهداری شود که برای این مهم ۵ تا ۶ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد .
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.